Selamat Datang Bulan Ramadhan 2010

, , 2 comments
esok Raya..eh silap..PUASA..

Assalamualaikum.. Ape khabar? S harap kalau ade org yg bace blog S nie sehat2 belaka... :)
Hari nie bertarikh 11 Ogos 2010..bermulalah hari pertama untuk kita sebagai umat Islam menunaikan Rukun Islam yang ke-4 iaitu berpuasa di Bulan Ramadhan..


 welcome Ramadhan

Amacam? Agak2 penuh tak puasa tahun nie??(ello..puasa penuh wajib taw..) Hihi...soalan tu hanya untuk mereka yang maybe ade masalah kesihatan...yang sehat walafiat tuh jangan nak ngade-ngade ponteng....dosa tau. Untuk yang perempuan..S malas lah nak citer,korang faham sendiri sudah lah. Yang lelaki nie, mungkin ade jugak yang tak puasa penuh...tapi positive thinking okhay... S ade jugak kenal beberapa member yang ade masalah kesihatan nie..sebagai contoh ade penyakit gastrik. Ha, penyakit nie S rase dah banyak kali ditanyakan bile ade soal jawab pasal puasa. Kalau tak salah S, mereka nie special kes... Yelah,ingat ye..Islam itu memudahkan.. Mengikut ape yang S faham dan ade ustaz ckp kat S.. Kalau mendatangkan kemudaratan kepada pesakit yang meneruskan puasanya... Digalakkan die berbuka..S tak pasti samada Wajib atau Harus..Kalau S salah tolong betulkan S yer...bahaya wooo keluarkan statement salah... :) So, kepada yang ade gastric, mungkin anda boleh mengambil initiative dengan mengamalan petua2..atau pon makan makanan tambahan untuk mereka2 yang gastrk. Yang sehat pulak, jangan le ngade-ngade nk buat2 sakit gastrik :)

selamat berpuasa yek... ;p

Dalam post nie.. S nak ucapkan Selamat berpuasa kepada semua umat Islam di seluruh Malaysia..Brunei..Singapore..Indonesia..Thailand….ahh,penat le nak taip satu-satu,senang citer satu dunia.. :) Semoga Ramadhan tahun ini lebih Bermakna :)
Okhaylah, sampai sini dulu post S… esok-esok S buat post baru… tata.. :p

2 comments:

AiZ said...

selamat berpoase jugak... kalo rasa tak sihat dan tak mampu memang boleh berbuka ^__^



Aiz latest entry
Tangkap basah di kem PLKN pada bulan puase

saddam said...

betul betul..tapi jngan lupe nk ganti pulek...huhuhu