AGEN ONEDROP PERFUME PENIPU!! Hati-Hati

, , No Comments
PROMOSI !!!!

ONEDROP PERFUME RM 20 SEKOTAK (biasa)
ONEDROP PERFUME RM 24 SEKOTAK (celebrities)

PELUANG BERNIAGA DI BAZAAR… HANYA RM 200


Lebih kurang mcm ni lah emel yg aku dapat dari sender yg aku tak kenali… maknanye emel nie ade kat spam box aku… lepas aku bace emel tu dlm hati aku cakap…
‘wah, gile punyer offer nih… bukan main murah lagi die bagi harga…. Boleh kaya aku lepas nih…(smbil tersenyum :p)..

tak sabar rasanyer nak amek stok baru … tapi entah mcm mana aku boleh terlupa nak amek no handphone sender tuh… ‘takpe lah, lepas nie on9 boleh amek…’ bile balik umah, aku pon bincang ngn kakak aku pasal tawaran ‘menarik’ nih… tapi kakak aku kurang percaya…

keesokan hari nye aku pun on9 lagi… aku bace emel tawaran tu dengan teliti… mmg nampak ok je… ade nama manusia, ade no telefon, ade no akaun bank… ermm nmpk ok je emel nih.. mmg tawaran betul lah kowt… biler aku balik rumah,(aku on9 kat luar) baru aku teringat yg aku tak ambik lagi no telefon sender emel tu lagi.. aiiisshhh slalu lupe je…’Takper lah.. lepas nie on9 cepat-cepat save no orang tu’

biler aku on9, aku dapat lagi emel pasal onedrop perfume…. Tapi kali ni lain sikit.. emel tu bg tau yg org tu tak dapat dihubungi lepas duit dah bankin…(emel foward).. tak lama lepas tu, aku dapat emel amaran supaya tidak tertipu dengan sebarang tawaran sebelum nie… Nama org yg buat tawaran gile tu takde dlm senarai ejen… tergamam aku kejap lepas baca emel tuh… aku terfikir, patut lah aku slalu terlupe nak simpan no telefon penipu tu… Alhamdulillah aku tak terkena….

Dalam emel forward tu ade yg bagi tau yg die dah kena tipu RM 200 lebih.. duit dah bankin tapi barang tak dapat… kesian akak tuh… itu baru sorang… kalo 10, 100,1000 orang?? Tak ke kaya penipu tu… tapi mangsa-mangsa tu dah sepakat utk buat police report and tunggu mase je nak tangkap penipu tu… silap hari bulan keluar Utusan Malaysia yang bertajuk’Ejen Onedrop Perfume Penipu Ditahan’ Maybe time tu baru die sedar yg tak guna dapat duit banyak-banyak hasil daripada menipu orang kalo duduk kat penjara….

Kat bawah nie ade beberapa info pasal Penipu tu:
NAMA: sharifah alawiyah syed hood
atau
sharifah farisha
ALAMAT: tinggal kt Stulang Baru johor
.
antara emel yg aku terima:
'ni betul ke tidak?? sy dh masukkan duit tetiba minah ni senyap macam tu aje..telefon pun x angkat..sedap2 ambil duit orang, offer macam2. harap2 org lain x terpedaya..ataupun saya sorg je yang terkena??'
&
'penipu yg bernama sharifah alawiyah.sharifah farisha...............tgu dlm paper nama u akan di keluarkan ya.................baik pulangkan duit kami semua!!!!!'
.
kepada yg terkena, aku bersimpati dngn korang..
yg lain, harap2 berhati-hati lah yer :)

0 comments: